Förvirrad!

Jag var uppe o hälsade på pappa på sjukhuset förut.. lite läbbigt vad morfinpillerna påverkar honom. Inte nog med att han efter uppvaket babblade en massa som han inte minns någonting av, haha, ganska kul faktiskt :) Han berättade om någon tjej som han "spunnit" på (ni vet äldre säger ju så när dem ska ha raggat på någon) .. detta samtalet har han inget som helst minne av när jag frågade honom idag.
Han skämdes lite.

Sen fick han ett till morfinpiller när jag var där, några minuter gick sen märke man att effekten slog in. Han började sluddra lite, fick svårt att hålla ögonen öppna o dessutom pratade han i nattmössan.. Sa att han jobbat på sjukhuset för att i nästa minut berätta att han trodde han var på SJ (jobbet han jobbade på när jag o johan var små, alltså för en herrans massa år sedan). Sen försökte han sätta sig upp, han bad mig hjälpa honom. "Vad ska du", sa jag? Han bara "jag måste ta pillret.." jag bara "vilket piller?" "Smärtstillande", sa han. "Men pappa, du tog ju det alldeles nyss?" "nej?" "Jo, pappa..det gjorde du. Du fick det av doktorn oså stoppade du det i munnen o svalde det för ungefär 10 minuter sedan." "Jamen det ligger ju där.." sa ha, o pekade bort mot den tomma muggen han haft vatten i. "Nej, det är den tomma muggen du drack ur när du tog pillret.."

Så det var ganska underhållande när jag var o hälsade på pappa på sjukhuset idag..han som alltid brukar vara så noga o ha full koll på allting. Stackarn, hoppas han får en lägre dos smärtstillande snart..kan inte vara kul o känna sig sådär förvirrad :/



Världens bästa pappa ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!