Epcot Center

Tjingeling sweethearts

Vartit lite kass på updeten det senaste, men haft alldeles fullt upp. Lämnade Miami 06.00 igårmorse o åkte till världens bästa Orlando by bus. Tog lite mer än fem timmar. Där hann jag knappt lämna av väskorna på hotellrummet förrän jag for vidare till Epcot Center. Någon som hört talas om det förut? Kanske inte lika välkänt i folkmun som Magic Kingdom men det är en av Walt Disneys fyra stora nöjesparker. Och en av mina tre attraktioner som jag bestämt mig för att besöka under min tid i Orlando :)

Lite bilder..

I Epcot World Showcase representeras 11 olika länder,
varav var o en av dem är uppbyggda i minsta detalj.

 
 
Kan ni gissa vilka "länder" jag är i på bilderna? :)

 
Massor av underhållning, för både stora o små..

 --->
Själv provade jag bland annat på hur det kändes att skjutas upp i en rymdraket..


Epcots kännetecken, en gigantisk golfboll precis i entren.
Som ni kan se, helt ofattbart vacker på kvällen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!