Måndag, Johannornas dag

Måndagen började med en god frukost tsms m Yohanna o Travis. Yohanna hade bestämt möte med sin barnmorska på BVC, så det blev till att sätta på Travis kläder o sätta honom i barnvagnen. Väl inne på BVC träffade vi en liten utländsk flicka som pratade en massa, dock inte på vårt språk ;p men travis tyckte hon om, gav honom en stor kram innan hon gick. Hon var nog inte mer än 2 år. Så söt, så söt.
Medan Yohanna gjorde sin undersökning stannade jag i väntrummet med Travis, vi lekte m alla leksakerna som han tröttnade på efter en stund. Då satte vi oss o lyssna på musik i min mp3-spelare. Tjejer som satt i väntrummet såg förskräckt ut, men Travisen tycker jättemycket om musik så han började dansa. :)

 Här leker vi lite..  Fast han tröttnade ganska snabbt..
 Då fick vi sitta i knäet lite... O så blev vi sugna på banan..

Sen kom mamma äntligen tillbaka..

 "Neej, mamma..jag vill till Johanna igen!" haha :p

Vi lämnade BVC och blev sugna på en runda på stan. Det blev en sväng in på Gallerix och jag köpte mig en söt liten tavla, m e vovve på. Sen gick vi till banken, Yohanna skulle skaffa sig ett VISA-kort.
Det gick snabbt o lätt, sen var det inom ICA o handla litegrann. Sen var det dags för Travis o vila middag, så vi begav oss hemåt. Väl hemma lade jag o Travis oss o vila middag medan Yohanna plockade undan, tvättade golvet o lagade middag. Vi vaknade till en härlig doft  och gick ut till köket för att se vad som stod på. Det skulle bli köttfärslimpa, kokt potatis o brunsås till middag, mums! Jättegott var det.

Efter en stund kom Ulrika o Gunilla på besök, Yohannas två systrar. Vi tog varsin kopp kaffe o pratade lite. Sen knackade det på dörren igen, då kom Susanna och hennes son Teo. (Susanna är Yohannas syster)
Teo är lite överaktiv så han ville leka o busa mest hela tiden. Så då ställde svägerska Johanna upp :)
Det blev glass, kakor o en massa bus för barnen. Efter några timmar åkte dem allesammans hem igen.
Sen ville Travis titta på barnprogram, o Yohanna läste en av mina VeckoRevyn medan jag bloggade lite.

Klockan nio knackade det på dörren, då kom BK (Yohannas barndomskompis) o hälsade på. Vi hade en stund innan satt in pommes i ugnen, o Yohanna låg o nattade Travis. Jag o BK satt o pratade, djupa diskussioner om hans leukemi han haft när han var yngre osv. Jag glömde helt bort pommesen..dem var ganska brända när jag tillslut kom att tänka på dem. Yohanna kom ut efter att ha nattat o var jättesugen på pommes, tji fick hon stackarn.. :S förlåt..



Inlägget får avslutas med mina brända pommes :D


Kommentarer
Postat av: yohanna

Ja, jag var så hungrig! Men men, sånt kanske händer, jag vet inte. Tror ärligt talat jag aldrig varit med om att jag gjort något liknanade ;D

2009-03-12 @ 12:30:09
URL: http://mammayohanna.blogg.se/
Postat av: Johanna

määähn, nu tycker jag att du är vrång ;)

2009-03-15 @ 12:46:23
URL: http://totallymoi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!