Jag bara älskar telefonförsäljare :)

Varför är alla så bittert inställda till telefonförsäljare för?
Jag bara älskar dem.. :D


Häromdagen ringde någon o pratade om säkerhet hit o dit, jag lyssnade inte så noga och tänkte "jag är ändå inte intresserad så.. nej tack nej tack nej tack" tills hon tillslut nämde att slarva bort sin väska. Med sin plånbok. Och alla betalkorten. Och mobilen. Körkortet. Passet.
Jag slog upp ögonen och tänkte, hur väl känner hon mig egentligen..?
..slarvmaja number one.

Dealen är att ett litet samtal är tillräckligt för att allt ska spärras på 5 minuter. Inte bara simkortet spärras på mobilen utan hela telefonen vilket gör den helt obrukbar även med ett helt nytt simkort. Kontokorten spärras direkt och nya beställs och skickas hem. Detsamma gäller körkortet. O passet. Även utomlands kan du ringa och allt spärras över 5 min. 
Företaget heter Keycode, tycker att alla borde gå in o ta sig en titt på deras hemsida.
Var som klippt o skuret för just mig iallafall.. :D tänka sig.. haha ;)

O så en..ringde förra veckan och frågade om jag var intresserad av att vara modell för en dag. Såklart ville jag det :) vem vill inte liksom?

Och ännu en..som ringde igår och sa att hon ville ställa några frågor. Om vad hon sa att det handlade om minns jag inte ens. De va massa konstiga frågor..hade typ inget sammanhang alls enligt mig men var väl lite inriktitat på mat sådär. När hon var färdig sa hon att jag passade in i mallen för hennes undersökning och undrade om en av hennes kollegor skulle kunna få följa med mig och handla på tisdag.
"Uhm okej..jovisst. Det ska väl kunna gå bra"
Hon tackade och sa att jag får 500 kr för besväret.
Haha :) tack, helt från ingenstans liksom.

Våga lyft luren, människor..o svara på några enkla frågor ;) nästa gång kanske det är du som har turen istället för jag. 


Jag bara ääälskar telefonförsäljare :)


Kommentarer
Postat av: johanna

fin du är :)

2010-01-25 @ 20:54:16
URL: http://jnilsson.webblogg.se/
Postat av: Lina Saade

Oj det var en massa tur du hade :)

2010-01-26 @ 00:00:36
URL: http://saade.blogg.se/
Postat av: Johanna

Lina.. ja, de kan man säga ;) haha

kul att du kikade in på min blogg :)

Johanna.. du är den allra sötaste <3

2010-01-26 @ 10:36:35
URL: http://totallymoi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!