Tuff skoldag!

Varit i skolan hela dagen, puhh.. och den som säger att skolgång är en dans på rosor?

Idag jobbade vi för första gången med gelén, det var otroligt mycket svårare än man tror. Finns ju många nagelteknologer som använder vit tipp till fransk manikyr, vilket fubb va! För det var inte vad vi fick lära oss idag! Utan vi skulle helt omständigt lära oss att måla dit den franska vita kanten med hjälp av en vit gele, såklart.

Och att få den jämn var inte det lättaste, tro mig! Herreguuud, va pilligt det var! Men så jävla roligt, gud va roligt det var! Och timmarna bara flög förbi! Men mycket träning behövs, för jesus va missnöjd jag blev med mina första franska tippar, ville inte ens ta en bild på dem så fula dem blev! Ojämna, trubbiga, tjocka och helt enkelt skitfula! Så hej & hå, nu gäller det att öva sönder sitt liv tills nästa lektion! :) Sen är jag ju perfektionist och räknar med att kunna allt bara efter några sekunder, det fungerar ju liksom inte..

Dagens motto :)
Man måste tillåta sig att vara dålig för att kunna bli bra !
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!