Dagens snackis!

Dagens diskussion idag från FB.. Min tjejkompis Z's status , jag är J och dem andra är hennes vänner.

Z: Förstår inte hur vissa människor tänker?! Så jäkla negativa till livet och allt det har att erbjuda. Vad är det som får er till att inte försöka?

    • F: tur att vi finns då sötnos som är posetiva o galna ;)
      för 22 minuter sedan ·  ·  1
    • Z: Ja fö hälvätte! Tur jag har dig som inte gnäller på allt! ;)
      för 21 minuter sedan · 
    • F: haha men ibland har man ju en dålig dag o då får man gnälla lite ;))
      för 20 minuter sedan · 
    • Jon: jobbigt att försöka? lättare att bara skita i det, följer mitt motto "If something's hard to do, it's not worth doing" ;)
      för 19 minuter sedan · 
    • J: Gumman, jag förstår vad du menar! Många gnäller om småsaker, när andra människor i andra delar av världen inte ens har mat på bordet eller tak över huvudet! Men sen så tycker ju också alla människor att deras bekymmer är dem största i världen! Så kommer det alltid att förbli.. människan är en självisk varelse :/
      för 18 minuter sedan ·  ·  1
    • Z: Haha ja var inte sånt gnäll jag mena. Bli bara så trötta på folk som snackar att dom ska göra ditten och datten och sen aldrig gör det för att dom bara ser allt som kan gå fel istället för vad dom kan vinna på det.. :)
      för 18 minuter sedan · 
    • E:  tur att alla är olika, annars hade livet inte vart lätt.. men små gnäll för saker kan man ju va utan, därför är man positiv :D
      för 17 minuter sedan · 
    • J:  Men folk kommer alltid förbli rädda för att "tänka utanför boxen".. Det är lättare att bara göra allt som man alltid har gjort.. Utan förändring o utan problem. Men då ska man fan inte klaga heller..
      för 16 minuter sedan · 
    • Z: Johanna, det var precis så jag tänkte oxå! Och varför kan inte vissa människor glädjas åt andra, det är oxå en sak jag inte kan förstå och som jag skulle kunna diskutera hur länge som helst!
      för 16 minuter sedan · 
    • Z:  Precis, så länge ingen klagar skiter jag fullständigt i om man lever Svensson liv eller bor hemma hos mamma resten av livet. Det är just gnället och bitterheten som stör mig.
      för 14 minuter sedan · 
    • J:  Mmm.. där kommer den svenska avundsjukan fram, och det är sverige i ett nötskal och kommer alltid att förbli. Men vet du, jag tänker såhär - "ingen kan göra allt men alla kan göra något" så därför har jag bestämt mig för att aldrig bli en sådan person, utan istället försöka leva tväremot och omvända så många jag kan. Om det då inte går, nej men då är dem inte heller värda din uppmärksamhet!
      för 13 minuter sedan ·  ·  1
    • Z: Bra johanna! Och kul att du säger det för det var precis så jag trodde du var när jag träffa dig första gången. Det är sånna människor jag vill ha fler av! :)



      Vad är eran åsikt i denna frågan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!