Puppet Store

Mehn! Har ni sett något sötare?



Jo, ni vet i USA så finns det små såkallade Puppet Stores lite överallt,
där man går in o kan hitta sånna här små sötnosar.
Man går in, betalar en liten valp o går hem med den direkt i famnen.

Jag tycker själv väldigt synd om de små söta djuren som får sitta dag in o dag ut i små små burar medan folk kommer dit o tittar, pekar o är allmänt jobbiga. Men ändå kan jag inte låta bli att gå till affären o titta på dem varenda dag själv. Förra året var jag bombsäker på att jag skulle köpa en, hade förberett pengar o allting. Ville bara ta med henne hem så hon slapp sitta instängd mera. Men, USA tillåter inte o sälja till vissa länder då dem har för lång karantän-tid - Sverige har bland dem längsta ända upp till 3 månader. Vilket kan vara bra i vissa avseende men på tok för länge i andra..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!