Spelkväll hemma hos pappsen

Hej hopp :)

Tisdag..haha, nej onsdag är det ju :p kan va för gårdagen va så underbar.
Vi bestämde oss för att handla med oss lite godsaker och åka hem till pappsen för spelkväll.
Det blev en himla massa mat, för han hade tänkt samma sak. Vi började med bakad potatis, med västkuströra. Till det snaps och öl :) sen bjussades det på gurkstavar, morotsstavar, korv, oliver, fetaost, med olika dipper därtill. Mums :) Sen plockade vi fram kortleken.. 'skägg' blev först ut. Chris höll ledningen hela tiden, men i slutet drog pappa om o vann. O ehm, jag stod kvar på 12 hela tiden.. :$ Sen blev det ost, kex o vindruvor tsms m pärncognac o kaffe.

Visst är väl livet underbart?

Nu bytte vi spel till ett jag visste att jag var bättre på, 'Skitgubbe' :) Jag vann både en o två, men Chris var också ganska duktig på det för att vara nybörjare! Pappa var inte så bra på de, så efter en stund bytte vi för hans skull..
Näst ut blev poker! Chris vann för det mesta.. :) Sen bestämde vi oss för att plocka fram pengarna för att det skulle bli lite match. Inte mycket, men bara för skojs skull :) Det slutad med att pappa förlorade sina 17 kronor till mig o Chris. :) När klockan började närma sig midnatt bestämde vi oss för att tacka för oss o börja ta oss hemåt. Det gick inte så bra, bussarna hade ju såklart slutat gå. Men vi bestämde oss för att vara lite friskus o gå hem ;p det tog 25 minuter - för jag är inte så snabb - men de va uppfriskande o skönt, så jag kände mig nöjd. Och jag somnade som en stock så fort jag la mig på kudden.

Underbar kväll.. tack för det, papi <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!