Buss & Båt tur

Tjingeling :)

Båt och busstutren jag berättade om.. såå himla mysigt! Vi åkte båt runt Star Island och där "The rich and famous" bodde i Biscayne Bay. Fick veta allmänt om platser som låg längs kusten, väldigt intressant.
Bussturen tog oss till Little Havanna o Calle Ocho, vilket är Miamis svar på Cuba. Väldigt fatigt område, iallafall till största delarna.. Där fick vi smaka cubanskt kaffe, dock lite för sött för min smak. Se när man tillverkar cubanska cigarrer och så vidare. 

Bussen tog oss vidare till Coral Gabels, där vi inte stannade upp utan mest åkte igenom och fick veta grunderna bakom stadens historia. Intressant stad, men inte så intressant som jag först föreställt mig. Såklart det är svårt att bibehålla koraller i så stora mängder.

Sedan åkte vi till Coconut Groove, enligt mig den absolut vackraste staden på vår resa. En helt fantastisk stad, med både dem absolut fattigaste delarna och bland dem rikaste delarna i hela världen. Så ofattbartt vacker natur med alla dess vilda djur; flamingo, påfågel, krokodil, panter osv. Och huset, helt sjukt vilka byggnader. Minimum 30 miljoner. Fick tyvärr inte några bra bilder på det heller eftersom vi bara körde igenom staden. Men sök på google :) eller åk till miami på rundtur ;)

Nu, bilder..

 Ska precis gå på båten..

  
  View..

 
En av mååånga kändisars hus på Star Island, Enrique Iglesas

Nu över till buss turen..

 Cigarr factory :)

 
 

Little Havanna.. Calle Ocho



Har det kubanska kaffet i handen :)

 

Stjärnor i marken, liksom i Hollywood :)


Coral Gabels

 
Michael Jacksons "Thriller" spelades in på denna kyrkogård

Tyvärr inga bra bilder från Coconut Groove, men helt fantastisk stad anyway..
Hoppas ni njuter lika mycket som jag :) massa pussar! .v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!