Svar på läsarfråga!

"Hej! Jag har en fråga angående att jobba utomlands.

Har du gått barskolan nere i magaluf och fått jobb utifrån det eller hur hamnade du nere i magaluf?
Och om man själv skulle åka ner till magaluf eller något annat ställe vet du om det är lätt att hitta jobb eller hur ligger det till?"

Svar till Katja;
Jag själv åkte ner till Magaluf 2009. Hela historien började med att jag satt på förfest i kollade min facebook när en annons kom upp i högra hörnet. Barskolan Academy Mallorca. Hm, tänkte jag salongsberusad och helt hjärtekrossad - varför inte? Så jag fyllde i min anmälan, sen gick jag o tjejerna ut på stan för världens fest. Som vanligt alltid lika kul.. Anyways, på måndag kom ett brev i min postlåda, du har blivit antagen. Till vadå, tänkte jag? Som helt glömt bort att jag ens anmält mig. Det är någon som måste skickat fel var såklart min första tanke.. Läste igenom allt lite nogrannare o då slog det mig - just det, ja!

Gud..vad gör jag nu?
Efter en minuts eftertanke slog det mig att varför inte bara vara lite spontan o bara lämna lägenhet, bil, katt, hel fadertullan o bara dra? I did it! o här är jag än idag, tre år senare och mycket klokare.

Och till svaret då.. om du bestämmer dig för att åka ner o "säsonga" som det så vackert heter. Så tycker jag först o främst du ska tänka på vad du vill jobba med. Man kan jobba som mycket här nere, otroligt mycket större möjligheten än vad lilla trångsynta Sverige ger. Bartender, säljare, PR, shottjej, entertainer, breezertjej, kock, servitris, osv osv.. Möjligheterna är oändliga. Så vi säger du vill åka ner till Mallorca o Magaluf o jobba som tex bartender. Mitt råd är att du först o främst anmäler dig till barskolan, med en utbildning får du enormt mycket lättare jobb. Visar framfötterna och innan du åker ner även lämnar in en intresseanmälan (typ ett enkelt litet cv av något slag) till baren där du vill jobba. Är du inte så nogrann med vart du jobbar kan du bara åka ner på måfå o under dina tre veckor på barskolan gå runt o söka jobb personligen vid det stället du tycker ser schysst ut. Det blir inte mer komplicerat än vad man gör det till :)

Jag önskar dig all lycka o fråga gärna om det är något annat du undrar, jag har svar på nästan allt efter mina tre år av säsongsarbete :) Kram till dig*



Jag o några i min barskolegrupp 2009 ♥


Kommentarer
Postat av: s

Hey har några frågor som jag hoppas kunna få svar på :D ..



1. Är det svårt att få jobb på GGBC?

2. Är det dyrt el svårt att hitta boende nere i Magaluf och har du förslag på några bra ställen som inte är fööör dyra?

3. Har du en aning om vilka bartenders som kommer tillbaka och jobbar på GGBC igen nästa säsong? (Cricke, René, Max, Kim???)



Älskar din blogg, ha det bäst!!! :D

2011-09-07 @ 19:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!