Bussresa!

Sitter på bussen.. och har gjort det i 6 timmar redan, puh.. Ångrade lite att jag inte tog flyget faktiskt =/ men hade på tok för mycket packning för dem små intrikesflygen - dem hade störtat direkt :)! Planeras vatra framme halv åtta.. gud va jag kommer vara mör i kroppen då! Dessutom har jag fruktansvärt ont i min rygg sedan dundermassagen jag fick igår! Nej nu var det mycket gnäll.. tyst med mig!

Har börjat läsa en ny bok.. Blondie .. någon som hört talas om den?
Allefall.. handlingen kommer här

"
Som nyfödd är hon nära att bli lämnad i en snödriva.
Som sjuåring blir hon våldtagen av en alkoholist i en trappuppgång.
Som nioåring rymmer hon hemifrån och blir än en gång våldtagen av en långtradarchaufför som gett henne lift.
Som tolvåring börjar hon sälja sin kropp till fyllgubbarna i Björns trädgård på Söder i Stockholm.
Som trettonåring är hon fullfjädrad prostituerad i City och har en hallick som tar ifrån henne merparten av de pengar hon tjänar.
Som tonåring blir hon snart grovt kriminell och utnämns av pressen till Sveriges gangsterdrottning.
Hon kommer att tillbringa sexton år av sitt liv på olika institutioner, alltifrån flickhem, ungdomsvårdsskolor och psykiatriska kliniker till slutna avdelningar på såväl mentalsjukhus som kvinnofängelset Hinseberg.
Hon heter Birgitta Blondie Andersson och har levt ett liv som de flesta människor inte kan föreställa sig ens i sin vildaste och mörkaste fantasi.
Om detta liv i fattigdom, förnedring och fullständig utsatthet berättar hon osentimentalt och med kärv humor i
Blondie.
Det här är på samma gång ett skakande tidsdokument, ett gripande kvinnoöde och en paradoxalt upplyftande skildring av närmast ofattbar mänsklig styrka."

Bara läst et tiotal sidor men det verkar vara en spännande men hemsk bok.. Precis i min stil :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!