Bästa på länge!

Kollar mina vänners bloggar så ofta jag har tid o hinner, var inne på min tjejkompis Caroline häromdagen och såg den bästa skildringen av Helsingborg en människa kan göra. 

"Helt seriöst. Det enda som händer i denna stad är folk som är otrogna och folk som opererar sig hit och dit. Det man pratar om är hur mycket man har gått ner i vikt genom att sluta äta kolhydrater. Synd att dessa "smarta" brudar själva inte fattar att man går upp desto mer när ni sedan börjar käka det sen igen. 

Till något annat - håll er till en person, helst kanske den person du kallar din pojkvän/flickvän. Bara på några dagar har jag fått reda på 3 stycken som håller sin otrohet hemlig för sin partner. Hur sjukt är det inte? Eller rättare sagt, hur äckligt är det inte? Ööööh, spyr.

Och varför är det en sån hysteri om silikonbröst och pumpade läppar? Jo, för att i Helsingborg måste ju alla se likadana ut.... Känn ironin. Var er själva och lär er tycka om er själva utan sillisar och restylane."


Jag kunde helt enkelt inte sagt det bättre själv, baby! HATA Helsingborg! :)

Kommentarer
Postat av: Marcus F

Sällskap väljer man själv. Helsingborg är en mångfacetterad stad!

2011-06-30 @ 16:38:53
Postat av: Johanna

Är du nu helt seriös med att du tycker Helsingborg är en mångsidig stad? Du får gärna precisera dig lite, kära Marcus :)

2011-07-01 @ 10:35:31
URL: http://totallymoi.blogg.se/
Postat av: M. F.

Helsingborg är som andra städer. Dessa människor som beskrivs ovan finns i alla städer. Jag känner ingen som är otrogen eller opererat läpparna. Rata inte mitt älskade Helsingborg - rata omgivningen! ;-) Heja Johanna! När är du hemma? :-)

2011-07-01 @ 23:50:34
Postat av: Johanna

Du är härlig du Marcus, har alltid förklaring på allt :).. Och absolut du har rätt, det är såklart omgivningen som till största delen förstör vackra Helsingborg. Men när du sa du tyckte staden var 'mångfacetterad' måste jag ifrågasätta för det tycker jag faktiskt inte, oberoende av inlägget är min åsikt att Helsingborg sett ut som den gjort alldeles för länge. Inga störra förändringar har skett, dessutom är i princip hela den Norra sidan av staden utan liv, den vi Helsingborgare i själva verket är mest stolt över - där bor folk o lever sina liv bakom stängda dörrar, kör igenom staden och man, som utomstående hade trott Norr var ett museum medan söder brinner av liv och rörelse. Det finns mycket som borde förändrats och förbättras med Helsingborg, och ifrån min synvinkel mestadels Helsingborgarna och deras attityd, då främst gällande dem som bor och är uppvuxna här. Men vill du ha en djupare diskussion i detta ämne är du välkommen att kontakta mig per telefon, Marcus :)

2011-07-02 @ 00:27:57
URL: http://totallymoi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!