Dåliga matvanor!

Nyss hemkommen efter en shoppingtur med pappsen, var tvungen o hjälpa honom på nya vägar med sina matvanor.. Dem är verkligen kritiska ur både näring och hälso-synpunkt! SPeciellt för honom som har kolesterol! Men stackars pappa har ju varit ungkarl dem senaste 13 åren så hur kan han veta?

Någon som har någon snygg pudding till honom förresten? Han är en man i sina bästa 54 år :) Snäll, glad (över?)social o trevlig o älskar långa skogspromenader (jag önska jag skoja, men det är faktiskt sant..)! Hör av er till mig isåfall ;) så får jag godkänna först! Haha :D


Vi köpte hem istället för hans vanliga köttbit o beasås nu istället sejfilé, potatis, citron och dill. Som hans vanliga snack chips så fick han nu istället morötter. Till frukost köpte vi ett bröd fullt av fibrer o andra nyttigheter. Och till pålägg fick han tonfisk och tomat. Vad tycks som det? Inte ens krona dyrare än vanligt, men sjutusen gånger nyttigare! Pappa var hur nöjd som helst! O jag med för hans skull! Win win situation :) ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!