Magont..

Hallåå.. jag behöver verkligen hjälp med en sak. Jag har verkligen jättestora problem med min mage. Kan ni som vet eller har gluten, laktos, eller annan sorts intolerans hjälpa mig med symptom för helt ärligt vet jag inte vad jag äter som får min mage att svullna upp, göra ont o krampa. Emellanåt har jag tillomed spytt upp vad jag nyss ätit :(

Ni som undrar varför jag inte bara läser på wikipedia eller googlar mina problem är för jag har verkligen gjort det, även gått till doktorn i sverige men ingen kan varken förklara eller ge mig någon hjälp. Doktorn sa jag skulle hålla upp från gluten produkter, även laktosprodukter i 2 veckor o se om det hjälpte. Men snälla, vad finns det då kvar att äta? Dessutom är tillgängligheten här nere i Spanien gaaaanska begränsad om jag ska vara helt ärlig. Dessutom stämmer mina symptom in på flera storters intolerans om man håller sig till google o wikipedia..

Snälla hjälp mig, om ni känner igen er i mina problem eller vet vad jag kan göra för att hjälpa mig själv tills jag kommer hem.


Kommentarer
Postat av: Kitte, mamma till Nicole

Jag har ju gluten allergi, och det gör mig "dålig i magen" och jag får kramper i magen om jag äter något som innehåller gluten..

2011-08-28 @ 20:23:21
URL: http://kitteeliasson.blogg.se/
Postat av: Helena

Doktorn kan ta ett blodprov för o se om du är gluten intolerant så du behöver egentligen inte sluta äta allt med gluten i för det e ju rätt jobbigt faktiskt. Symtomen du nämner känner jag igen mkt väl, jag kan va super hungrig o när jag väl äter så tar det stopp ganska fort, får ont i magen den svullnar upp och jag mår illa. Det är inte alltid så men blir ofta svullen i magen efter måltid. Gick till doktorn o de sa magkatarr men trodde inte på det eftersom omeprazol inte hjälpte, fick extrema kramper i magen nästan så jag gick till akuten för det kändes som någon slog mig extremt hårt men gick tillbaka till doktorn och fick svaret känslig tarm, fick något som heter inolaxol och det satte fart på magen och smärtan försvann men blir fortfarande svullen. Doktorn sa till mig att man kan inte göra så mkt åt det utan man får lära dig vad man kan äta och inte! Vet inte om det e samma för dig men tycker du borde kolla upp det igen och be de ra ett prov för gluten ! :)

2011-08-28 @ 20:41:49
URL: http://helenasjolund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du har nog IBS, det har jag.... Googla det..

2011-08-28 @ 21:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!