Fyyyfaaan..

Nej, nu jävlar..
Nu är det fan i mig krig!


Tog posten efter jobb, Kicks, lokaltidningen och Öresundskraft. Öppnade brevet från Öresundskraft och fick mig en sådan chock. 3 månaders elräkning..5000 kronor!!!!!!! förstår ni? Jag bor i en tvåa på fjuttiga 42 kvadratmeter, o har mer i elräkning än en familj på fyra barn o en stor villa!
Detta var verkligen droppen som fick bägaren att rinna över.. nu, min kära hyresvärd kommer du inom kort få ett samtal från hyresgästföreningen där dem klaraste restriktionerna kommer stå förklarade!
FÖR DU VERKAR FATTA TRÖÖÖGT, din dumma jävel!!!!!!


Åååååååh, jag är sååå in i helvetes arg o ledsen nu!!
Detta är inte okej! Inte nånstans!



Ni som inte vet, jag har haft lite problem..eller nej, inte lite utan ganska mycket problem med min hyresvärd under tiden jag bott här.
Det står klart o tydligt i mitt hyreskontrakt att HAN betalar värme, vilket jag uppenbarligen gör själv..HAN säger han betalar mina vattenburna element - jag har min varmvattenberedare i lägenheten, som går till ett strömuttag i väggen - antagligen batalar JAG dem också! Har en sinnessjukt gammal kyl o frys (som drar sinnes m el) som jag bett honom byta..enligt hyresgästföreningen ska man byta ut vitvarorna efter ett visst antal år..har han ju såklart INTE GJORT. Eftersom jag bor i en HYRESRÄTT är det meningen att HAN lagar eller skickar någon som lagar saker som går sönder här. Nej, de ska man tydligen ska GÖRA SJÄLV enligt honom. Efter att ha tjatat på honom fyra, fem gånger och han tillslut går med på att betala kostnaderna är det JAG som får ringa så att nån kommer o lagar det, inte HAN..vars jobb det är som HYRESVÄRD! Med mera med mera..jag kan sitta här o rabbla hur länge som helst, de tar liksom aldrig slut.. 

Tror inte gubbfan fattat galoppen riktigt.. men jag ska se till att han förstår! Det första jag ska göra imorgonbitti är att ringa HYRESGÄSTFÖRENINGEN, tacka gud för att dem finns.. sen kommer han nog inse att han bråkade med fel tjej..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!