Sunburn vs snowwhite

Hey!


Visste ni att dem i thailand anstränger sig för att vara bleka?
Att vara blek där är väldigt vackert och folk strävar efter att nå skönhetsidealet att bli så bleka som möjligt. Bleka thailändare kan få modelljobb bara för att dom just är "extra bleka". Sjukt egentligen..

Här i Sverige är det ju tvärtom, folk solar solarium för att få en skön tan..köper brun utan sol-krämer och spraytannar sig. Anstränger sig verkligen och lägger ut massor av pengar på att inte vara bleka, då dem är naturligt ljusa i hyn.

I thai däremot, där 99% av befolkningen redan har en naturligt brun hudfärg, går folk på hudblekningar, går i heltäckande kläder för att undvika solsken, smörjer sig i whitening-krämer. Det är helt sant, jag skojar inte! Det finns hudkrämer, lotions, ansiktsmasker..ja, en massa som har whitening i sig!

 
Exempel på whitening produkter..



Märkligt inte sant?

Kommentarer
Postat av: Anonym

ser förjävligt ut, helt grå/vita i ansiktet, ser ut som att de doppat ansiktet i en påse mjöl.. tycker man ska va stolt över sin hudfärg!!

2010-03-08 @ 21:28:06
Postat av: Din kärlek <3

Allmän bildat babe ;)

Och vissa är naturligt vackra och behöver inte spray-tan ;p hehe.....

Och vissa sprutar hej vilt och får massa sköna fläckar.....vem är vem av oss gumman =)......

2010-03-08 @ 22:16:05
Postat av: Johanna

Gissar på att den anonyma kommentaren kommer från Jenny, och jag håller absolut med! Är avundsjuk på thailändares vackra naturligt bruna hy. Men var en kul grej o skriva om, tyckte jag :)

O baby, du är helt fantastisk! Jag älskar dig!

Ps. tror jag vet vem som är vem ;) söööto*

2010-03-09 @ 21:56:35
URL: http://totallymoi.blogg.se/
Postat av: tizor

haha nu kommer man börja fundera när man ser emos på stan, undra om dom använder vitkräm eller är naturligt bleka :)



värst är väl dom som bara färgar/sminkar ansiktet å man ser kanter redan vid halsen :)

2010-03-11 @ 13:20:22
Postat av: Johanna

Haha tiz, emosarna är nog bleka efter förlústen av allt blod som kommit ur såren på deras armar..stackars. Eller så är dem bara lika mycket motståndare till makeup som till livet?



"Hor-randen", menar du? Jo, det är synd om folk som inte vet hur man sminkar sig..men det är kanske inte så lätt egentligen? Jag sminkar mig ju knappt så svårt för mig o misslyckas.. men skulle jag testa på en 80's make hade jga nog också misslyckats, har aldrig förstått mig på dedär med ögonskugga.. I just wish o would*

2010-03-12 @ 10:55:32
URL: http://totallymoi.blogg.se/
Postat av: Anonym

whitening prudukter somm finns i sverige från exempel kannebo och lancome gör inte en vit,eller bleker huden det ger en klarhet i huden. Det finns dock ögonkräm som till viss del tar bort mörka ringar under ögonen.

2010-03-14 @ 21:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!