14 år till salu

Jag kan inte slita mig..ännu en gång har jag kommit över en sådan bok. En bok som river ut mitt hjärta och för min kropp o själ till en helt annan värld. Jag är förbluffad över vilken skrämmande värld vi lever i..

Är jag sjuk som bara läser verklighetsbaserade o horribla böcker, där folk antingen blir jagade av något psyksjukt ex, barnmisshandel och tragisk uppväxt, trasiga familjeförhållande eller knark och elände.
Ja..jag vet inte om jag i min undermedvetna önskan kanske vill få läsa om ett lyckligt slut. Tron om att ingenting är omöjligt.. att allt ont ändå har något gott med sig.. o att saker kan gå vägen mot alla odds.. Ja.. eller också är jag bara störd? :)



Bokens handling..
"Det här är 14-åriga Tessans egna historia. Hon lever ett välanpassat liv i en mellansvensk stad, med mamma, pappa och syskon. I skolan går det bra och hon älskar stunderna hon tillbringar i stallet.
Men så en kväll raseras allt. På väg hem från stallet blir hon våldtagen av en jämnårig kille. Chockad tar hon sig hem men berättar aldrig för någon om vad som hänt. I stället tar Tessan på sig all skuld för våldtäkten och mår allt sämre.
När en kompis föreslår att de ska sälja sex via nätet för att tjäna snabba pengar tvekar hon inte. Tessan dras in i en ond cirkel av självförnedring och prostitution i jakt på bekräftelse. Genom att sälja sin kropp gång på gång straffar hon sig själv och försöker ta kontroll över situationen. Men snart inser Tessan att hon inte längre har makten över sitt liv. Till slut får hon inte ens betalt av de män som regelbundet ringer och kräver att få utnyttja henne. När hon byter skola för att komma ifrån dem hittar de henne och övergreppen fortsätter. Hennes omgivning märker inte vad som händer. Finns det ingen väg ut ur helvetet? "

Mitt tips..
Läs den, den får en verkligen till eftertanke..om hur den hemska omvärlden kan se ut.
När ni väl öppnat bokens förstasida kommer ni inte kunna släppa den förrän ni läst de sista raderna på bokens sista blad..man bara trillar igenom sidorna, det är på ett sätt som att du själv upplever det hon upplevt.

Jag kan ändå inte sluta undra.. är det du?


Kommentarer
Postat av: sena

thats a very good book, i have read it recently and i was thinking about it for some time afterwards.

2010-01-25 @ 21:18:40
Postat av: Johanna

Yes..I totally agree, baby. Awh gosh, I miss you. So long time ago. When can I see you? Hugs and kisses :)

2010-01-26 @ 12:55:04
URL: http://totallymoi.blogg.se/
Postat av: Fia

den har jag med läst :D skit gripande! har du läst när ingen annan ser tror jag den heter, om en pojke som blir sexuellt utnyttjad av sin pappa också en san berättelse.

Puss stumpan

2010-01-26 @ 13:02:43
Postat av: Johanna

Tack för tipset, Fia :) den läser jag gärna..

2010-01-26 @ 20:44:46
URL: http://totallymoi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!