Key West

Key West..ett sött, lite udda samhälle. Nästintill bohemiskt. Hela staden var uppbyggt av små söta handbyggda trähus, likt sommarstugor i sverige. En dockstad på en ö :) .. väldigt mysig och söt men lite överhypad enligt mig. Hade föreställt mig paradiset men kom inte längre än halvägs. Dock en absolut sevärd upplevelse, vattnet är karibiskt turkost o vägen dit är också fantastisk att se. Nästan det bästa på hela resan :$ Tar ungefär 5 timmar med buss, man kör igenom det välkända Florida Keys. Det är en väldigt smal väg som förbinder 45 små öar tillsammans av 42 broar. Åt öster såg man Atlanten och åt väster den Mexikanska Golfen. Otroligt vackert! 

Eftersom det regnade hela dagen så har vi inte direkta superbilder.. men iallafall :)

 
Mycket välbevarade landsmärken o gamla statyer i Key West


Vattnet har en fantastisk turkos färg,
men som ni ser hade vi inte världens bästa väder :/
(Madonna o Operah Winfrey har hus på ön som syns på bilden)

 
Staty av Lena Johnson (?) :) o vackra Marilyn Monroe.


Matsdags. Absolut bästa rätten jag ätit på hela resan åt jag på på Bluefish Redfish.
O såklart en predinner Margarita, mums :)

 
Haha, vi vart på Ripley's Belive it or Not museum
 
          


Ernest Hemmingway är en legend för invånarna i Key West

 
Välkänt landsmärke för Key West, den allra sydligaste punkten i hela USA.
(ej min bild, tourbussen åkte för snabbt förbi för att jag skulle hinna fota)

 Mmmm:) chocolate chip cookie till bussresan!

Kommentarer
Postat av: Malin

Så mysigt ni verka ha det :) vill också!!

2010-12-20 @ 12:49:21
URL: http://emaelien.blogg.se/
Postat av: Only Ellen

Vad roligt!!

2010-12-20 @ 13:01:36
URL: http://theonlyellen.blogg.se/
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-12-20 @ 13:11:40
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!