Laktosintolerant..?

Lördag..dagen började med en låååång skogspromenad i alldeles för stora skor :)
Men det var jättemysigt..chrissi hittade jättetjocka sockor till mig så skorna passade ändå!

Ikväll ska Chrissi gästspela på Harrys, puben i Borås som han jobbade på för 3 år sedan.
Jag skulle egentligen gått ut tsms m Emelie, hans syster och hennes vänner..men jag tror inte det blir av med mitt illamående.
Vad kan de vara egentligen? Jag börjar bli lite orolig..kanske har jag blivit laktosintolerant? :S
Får ringa vårdcentralen på måndag, se om jag kan boka en tid för pricktest.

Någon som har laktosintolerans, som kanske kan berätta symptom dem haft eller har i samband med intag av mjölkprodukter?

Nu ska jag hoppa in i en varm dusch och sätta mig o titta på tv med en varm kopp te, o längta tills älsklingen kommer tillbaka från sitt gympass..

                              galna kosjukan?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är allergisk och man mår inte illa! Du får sjuk ont i magen de är typ de enda.. Diareé kan du också få, men illamånade har inte jag varit och ingen jag vet som är de heller. Gravid kanske? :O

2009-10-24 @ 17:50:49
Postat av: Johanna

fast allergi frågade jag inte om..utan intolerans. :) har du mjölkallergi eller är du laktosintolerant..?

2009-10-24 @ 18:02:52
URL: http://totallymoi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är laktosintolerant och har varit de i 20 år.. Även min mamma är det. Är en sorts allergi!

2009-10-24 @ 20:44:34
Postat av: Hanna

Om man är laktosintolerant så får man magknip, gaser och ev diarré, trust me, I know! Och några tips för att själv ta reda på om du är intolerant så kan du fundera ut om din mage ofta svullnar upp efter mejeriprodukter, är du ofta gasig i magen eller småfisig, osv... Illamående är nog inte ett av symtomen om du inte har de alla andra som till följd skapar illamående. Annars är det bara åka till ngn vårdcentral så får du dricka ett glas med laktos, sen blodprov på det:) om det inte blir ngt utslag på det men du ändå tror att du får ont i magen av mejeriprodukter kan det vara mjölkproteinet du inte tål. Då syns det inte på laktostestet. Lycka till!

2009-10-24 @ 21:24:58
Postat av: Johanna

tack så mycket. ska ringa på måndag :)

2009-10-24 @ 22:40:34
URL: http://totallymoi.blogg.se/
Postat av: angelica

Johanna börjar låta som mig..tror det är en släng av magkatarr el IBS som jag har fått.Är också alltid illamånde och ont i magen.IBS visar inga tester utan de går efter symtomen och är stress relaterat.Eftersom du har festat en hel del på sistone och stressat så tror jag det är nåt av dessa två saker.

2009-10-25 @ 12:07:44
Postat av: angelica

glömde fråga om du har sura uppstötningar och rapar mkt, svider och har kramper i magen.Jag har ju gjort ett Gastoskopi test precis så jag väntar på svar från det.Eftersom inte magkatarr medicinen el IBS medecinen inte hjälper helt.

2009-10-25 @ 12:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!