"Magaluf-style"

Såhär är det, alla mina härliga blogganhängare. Jag satt o försökte ladda upp bilder på bloggen i en halvtimme men tillslut orkade jag inte längre o la ner projektet .Lägger upp dem jag fick upp, resten finns på facebook i slutet av veckan. Det kommer komma tusentals fler bilder på facebook, alla taggar alla hela tiden. Redan nu har jag blivit taggad på ett 20 tal bilder.

    
Bild från barrundan           Chris ..o jag                        Nere på beachcluben

Idag har det varit en toppendag, (som alla andra?). Vi började med en fyra timmars lektion inne hos Zeke o Anders. Där vi fick lära oss om hur öl tillverkas och om olika ölsorter. Så fick vi såklart smaka skillnad på dem olika sorterna. Sen gick vi över till att prata om kaffe och gjorde lite goda kaffedrinkar. Cafe DOM, Irish Coffe med mera.. Sedan var det avsmakning igen. Sen fick vi lära oss o floata, dvs skikta på svenska. Lägga lättvispad grädde ovanpå irish och göra olika shots, B52 med flera. Sen var det avsmakning igen :) Anders faller lätt för grupptryck så han blev lite kamikaze. haha ;p Sen skulle vi lära oss hur man jobbade "Magaluf-style". Det var sjukt roligt, jag gjorde nog 4 olika drinkar på 2-3 minuter. För att aldrig ha stått innanför en bar förut tyckte vi alla att vi var supersnabba.. :)

Sen finns det vissa som redan funnit varandra..
 
(Dem sista två, det är inte som det ser ut men roliga bilder :) )


Sen lärde vi oss o ta betalt, många som aldrig jobbat med pengar vilket jag gjort en del. Mja, det var väl en lite summering av lektionen inne hos Zeke o Anders. Sen hade vi en timmes paus, då jag o steff gick o handlade en baguette och lite pålägg, sen gick vi hem till oss och åt. Det har nog aldrig varit godare med en helt vanligt baguette någonsin.. :)
Lektionen började igen klockan 17 och då var det working flair vi skulle utveckla. Det gick riktigt bra o är så jävla roligt! Vi har kommit så sjukt långt på bara en vecka i skolan, jag kan lika mycket om inte mer än många bartenders i helsingborg. Nu sa jag inte att jag är bättre än någon, men jag har mer kunskap. Vissa som jobbar innanför baren har ju inte ens någon utbilding.

(Anledningen till detta påhopp är för innan jag åkte ner till Mallorca fick jag höra från alla håll o kanter hur dålig, meningslös och helt värdelös denna utbildningen var..vilket gör mig sjukt besviken, för detta är en jättebra utbildning. Sen är det upp till var o en hur mycket man vill ta till sig o lära sig under utbildningens gång. Så är det ju alltid.. Samma sak fick jag höra när jag gick på rönnowska. Och jag är så trött på folk som pratar en massa skit utan grunder! Nästa gång..ta reda på fakta innan uttalande!)


Filip längst till vänster och Stefan med barskolantröjan är våra flairlärare

Nu sitter jag på E4an och kollar facebook och bloggen, ska snart gå hem till rummet där steff är o klipper andreas bjerkes hår. Lite nyfiken på ur de kommer o se ut när hon är färdig faktiskt.. ;p
Imorgon är min första praktikdag, jag är lite nervös men jag tror att det kommer gå jättebra. Haha, känns lite som att folk kommer sätta mig i skiten första kvllen bara för att.. många nya människor man lärt känna här nere har fått nys om att det är min första praktikkväll och ska komma o beställa en massa underliga drinkar. haha, men det är bara kul :) jag ser fram emot morgondagen..


Utsikten från hotellet :)

Ta hand om er allesammans, soliga o heta kramar från ett varmt Magaluf.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj, vem är Chris?? ;-)

2009-05-11 @ 07:37:51
Postat av: yohanna

Vad roligt du har det där nere, jag är faktiskt ganska avis :) Lycka till på praktiken!

2009-05-11 @ 09:57:53
URL: http://mammayohanna.blogg.se/
Postat av: Marcus Friberg

Va - smakar öl olika? Det måste vara ett påhitt!

2009-05-11 @ 11:45:25
Postat av: Camilla

Ja vem är Chris?

2009-05-12 @ 01:48:29
Postat av: Lina

Aww, du och Chris är verkligen jättesöta tillsammans. Synd att vi inte hann ses mer innan vi åkte hem.

2009-07-10 @ 00:16:50
URL: http://linastarnert.blogg.se/
Postat av: Danielle

oooh, jag åker till barskolan på lördag :D blir sååå taggad av att läsa dina inlägg. ok om jag snor lite bilder för privat bruk? :)

2009-08-09 @ 18:11:49
URL: http://syndigtbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!