Tisdag, Zipline o Wallmans

Tisdagen, nog den bästa dagen på hela resan..

D
agen började som alla andra m frukost tillsammans m allihopa. Fil, müsli, kokt ägg, te, juice och rostad macka :) En rejäl frukost så att man orkar med hela dagen i backen. Men denna morgonen var speciell..jag, Jenny, Niclas, Ida o Fredrik skulle åka zipline :D någon som hört talas om de förut?
Det är, som dem själv förklarar det på hemsidan http://www.campåre.se/  ..

"Flyg 60 meter upp i luften över bäckar och raviner, med farter upp till 70 km/h. Zipline är en linbana där du fastspänd i en sele svischar fram över Åreskutans vackra natur med känslan av att du flyger. Zipline är inget för fegisar. "

 Första avsatsen, som var 370 m lång och 60 m ovanför marken.

Well well well.. om jag säger såhär, jag trodde aldrig att jag skulle ta steget ut över avsatsen. Va nära på att be mina vänner putta ut mig, för jag hade verkligen bestämt mig för att göra dehär! Jag skakade i hela kroppen o var nära på att börja gråta. haha, nej kanske inte riktigt men det såg sjuuukt overkligt ut när vi stod på avsatsen med bara en sele runt oss och skulle slänga oss handlöst ut över en ravin. But i did it :D
Men gud, det var heelt underbart när du väl hade kommit 2 meter ut från avsatsen kändes det som att du flög fritt som en fågel. Den första banan vi åkte var 370 m lång och även den högsta, 60 m ovanför marken.. Till er som tror att ni vågar, jag rekommenerar det varmt! Ta chansen när ni ändå befinner er i Åre, det kostar 600kr/person och varar 3 timmar, man åker 4 olika banor och får både historia och allmänbildning om Åre och dess natur på köpet. En härlig upplevelse och idag säger jag att jag hade gärna gjort om det! Anläggningen för Zipline i Åre är den största som finns i hela norra Europa.

  
Ida o Fredrik      ....               Jag                      .....        Jenny o Niclas


Hela gruppen.. Är vi inte fina? ;)

Tisdagkväll.. Det var bokat bord för 3 på Wallmans Salonger. Mig, Jenny o Niclas. Fast vi har Wallmans även i Helsingborg så har jag aldrig tagit chansen o gå. Det var ju bara hur trevligt som helst!! Fantastiska showare och underbar mat. Betyg 5 av 5, Toppen, toppen! Även dehär rekommenderar jag varmt, Wallmans Dippan i Åre! Boka bord redan nu till er nästa skidsemester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!