Lördag, jag lämnar Åre o tar Arvika med storm

Lördagmorgon, min klocka ringde men Jonna ville inte tro sina öron..helst av allt hade jag velat borra ner huvudet i kudden o drömt mig vidare i min härliga dröm om..hmpf, de tar vi en annan gång ;)
Det var så jobbigt att jag var tvungen att ringa o prata m Gabriel för att kunna vakna till liv. Visste att han redan var vaken så honom gjorde det ingenting. :) Efter ett samtal på 10 min var jag pigg som en mört och for upp o gjorde kaffe o tre smörgåsar. JAg slank snabbt ner o sen var det bara till att börja städa, min o Jennys uppgift var stoa toan med bastun o bubbelbadet i. Jag tvättade speglarna, toan och handfatet. Vi hade skött både bastun o bubbelbadet fint o gjort rent o fint efter oss allihop så de behövdes inte mer än torkas av litegrann. Sen gick jag upp, viskade till Jenny o frågade om det var okej om hon tog resten, det sa hon att det var. Dem andra skulle ju inte ta tåget förrän 19.45, mitt tåg gick redan 09.53.
Väl städat badrummet var det dags för mitt sovrum, det var lätt som en plätt o färdigt på 10 minuter.
Efter att jag fått ner och ut mina tunga väskor var det dags att ringa taxi. Den kom snabbt o det tog 15 minuter ner till station. Det var drygt en timme kvar tills tåget skulle gå så jag passade på o handla lite mums som jag kunde ha på resan..

Tåget till Stockholm tog lite mer än 7 timmar. Det var inte lätt att sova men jag försökte så gott jag kunde.
Träffade en jättetrevlig tjej som heter Lovisa som satt i stolen bredvid mig. Väl framme i Stockholm skulle hon vidare till Varberg, men vi hann med en snabbis på McDonalds iaf :)
Jag fick sitta o vänta på Stockholms cantralstation  2 timmar innan det var dags att hoppa på nästa tåg, som skulle ta mig till Karlstad. Hade ju bestämt mig för att när jag ändå var ute o reste så skulle jag inom Yohanna o Travis o hälsa på :) Tågresan dit tog lte mer än 3 timmar, men var mycket behagligare och jag sov iallafall minst en timme. Träffade en jättetrevlig man på tåget, han var tydligen känd i hela Europa.. haha, tur man är allmänbildad. Kanske inte så lätt att veta men han spelade i nån klassisk orkester som brukade vara med i tv, radio o liknande..över hela Europa.
Men okej, klassiskt är väl inte de jag lyssnar mest på kanske..

Väl framme i Arvika kom Yohanna och hennes två systrar Susanna och Gunilla o hämtade mig.
Resan med bil från Karlstad till Arvika tog väl drygt en timme..vi hade massor att rata om så det kändes bara som en kvart. Hemma hos Yohanna var det fest m buller o bong, fick hälsa på alla hennes vänner o hann snabbt byta om innan dem skulle ut till krogen allesammans.. jo, även jag efter en resa på 13 timmar ;)

Såklart, för ni vet ju..man lever bara en gång! :D

Utgången då
, haha..jo, vad ska man säga? Deras största o faktiskt enda uteställe i hela Arvika heter Tikiroom och var ungefär i storlek som utposten inklämt två dansgolv. Sött litet ställe med massa crazy folk! haha aww, nej Yohanna..men det var inte riktigt i min stil kanske. Är inte van vid att folk grabbar tag i mig o dansar bugg m en snurr upp o ned ;p hahaha, sjukt var det.. What happens in Arvika stays in Arvika, right? ;)

Bilder från utgången i Arvika..

   


Här har ni oss inne på Tikiroom, Arvikas största o enda uteställe! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!