Lördag, hjärtlig återförening

Lördagmorgon, vi kom till vår lyxvilla och lämnade av våra saker. sen begav vi oss ner till "björnenbyn", skulle hyra skidor, pjäxor o stavar, köpa liftkort o något att äta. Liftkortet kostade 1700:-, pjäxor o skidor blev 1500 :- har jag för mig.
Det blev ingen billigt resa, men som jag brukar säga.. man lever bara en gång ;)
Dem andra hade bokat liftkort o skidor på internet så deras var inte färdiga att hämtas ut ännu. Det var bara jag, Daniel och Johanna som kunde åka redan samma dag om vi ville. Såklart ville vi det :D
Vi åkte runt lite i Björnen området o kikade. Det var jättehärligt väder med strålande sol och princip vindstilla.
När vi kom hem skulle dem andra ut o åka, kvällsåkning i Duved. Hade jag inte varit så hungrig o sugen på att gå ut så hade jag nog följt med. Ck o Runken hade nämligen frågat mig tidigare på dagen om jag ville komma till Duved där dem jobbade o hälsa på. Visst ville jag det :) Så det blev snabbt hem, duscha, äta och byta om. Sen gav jag o Johanna oss ner till Björnen och tog skidbussen bort till Duved. Tog 45 minuter :D
Väl framme mötte Runken oss vid en statoilmack och följde oss till deras hotell som dem jobbade på.
Sjukt mysigt ställe..verkligen hur härligt som helst. Inte alls vad jag trodde var varken Ck's eller Runken's stil men..jag blev ju glatt överraskad iaf :)

Efter några glas vin inledde jag, Runken o Jesper en het diskussion. Dem tyckte att det var löjligt att jag skulle till Magaluf o jobba som bartender. Det jag lärde mig där under tre veckor kunde dem lära mig på 5 minuter.

Det är bara såna som inte vill bli något som gick där o bla bla bla.. Tror ni jag blev skogstokig eller? Så säger man inte till mig ostraffat. Victor tyckte att jag skulle lämna hotellet o Jesper bad om ursäkt.

Tillslut gick det att prata med Victor och han förstod varför jag reagerade så som jag gjorde.
Även Johanna fick sig en avhyvling. Hon satt o sa hur roligt det skulle bli för mig o sen när dem drog upp dehär så följde hon dem helt i deras spår. Så gör man inte! Men även hon bad om ursäkt..

Christoffer..Ck i egen hög person. Det var många år sedan jag träffade honom.. 2-3? Det var iallafall hur kul som helst o träffa honom. Prata om stora förändringar där alltså. Nu jobbade han på ett hotell mer likt ett vandrarhem o bodde i en leksaksstuga på 20 kvadrat. Jag tyckte det var underbart o se. Även han har kommit till insikt..att det finns viktigare saker i livet än ytlighet o sex. Visste att du fanns där någonstans inne..annars hade jag aldrig fallit för dig i första stund. För gammal kärleks skull <3

Vi tog oss bort till Åre centrum, där vi gick in på Dahlboms. Var inte mycket folk o inge vidare kul heller. Mycket bättre på hotellet. Vi åkte dock inte ner förrän 1 heller. Hemåt med taxi blev det vid halv 2 tiden. Men det var en härlig återförening :)


 Johanna i Duved
 Ck o jobbekläder :)
 Ombytt ;)  O här har vi Jesper :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!