Fredag, Vi lämnar Helsingborg

Fredag, vi möttes kl 8 på knutpunkten. Min älskade granne Martin hjälpte mig ner med väskorna till knutpunkten.
Tro mig, även om jag inte bor längre därifrån än 200-300 meter så hade vi bekymmer, haha. Jag trodde nog att jag skulle flytta till Åre, jag. ;p
Efter en stund kom Jenny o Niclas. dem hade en massa packning dem med (elr iaf Jenny ;) )
Efter ytterligare en stund fök Johanna o Daniel upp.. Nu har poletten trillat ner för mig, jag förstår varför Daniel kallas "stisse", haha, han var verkligen nervös o trodde att vi skulle missa tåget redan efter 5 min. O då var det en halvtimme till avgång. Ida o Fredrik var lite väl sena, så när vi stått o hörtt på daniels tjat i en kvart bestämnde vi oss för att gå ner till perrongen dit tåget skulle anlända. Ida o Fredrik kom 10 min innan avgång, precis perfekt ju. Haha. ;)

Väl på tåget var det upp med spanskaboken och läxläsning. Efter 20 minuter var jag spyfärdig och orkade inte mer.
Brukar ha svårt för att läsa när jag åker bil, men trodde det var annorlunda med tåg. Tydligen inte.
Jenny fixade så att jag fick plas längst bak i tåget, så att jag kunde titta ut. Där var lite svalare med, så efter ytterligare 20 minuter mådde jag hur bra som helst igen :)
Vi satt förresten i första klass, SJ hade råkat dubbelboka våra platser så som kompensation fick vi nya platser där.
Helt okej för min del ;p

Byte i Göteborg, 22.32. Daniel sprang av o rusade bort till nästa station där tåg nummer två skulle avgå 20 minuter senare. Det gick bra, klumpigt med all packning men det gick bra :) 
Jenny ville så gärna måla min naglar på tåget så det fick hon lov. Blev lila med stjärnor på ena handen o rosaglittriga på andra. haha. Test-bunny number one :D
Vi var ganska trötta så hoppade i säng efter en stund. Jag sov hur skönt som helst, den vaggande tågrytmen gjorde så att man blev sömnig och det kluckande tågljudet kändes skönt o lyssna på. Jenny var uppe i ottan o gick en sväng på tåget. Hon kände ju dem som jobbade, även där. Någon halvtimme senare bestämde även jag mig för att gå upp o bege mig till bistrovagnen. Där satt Fredrik o Daniel m varsin kaffe.
Det blev en mysig morgonstund m frukost o kaffe m alldeles vita vinterlandskap utanför fönstren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!