Fredag, sista dagen i Åre

Fredag..vi åt en lååång, härlig frukost tsms allesammans. O vid dehär laget vet ni vad en Åre-frukost innehåller ;) Vädret var inte helt hundra, det stormade o snöade vilt och det var risk för laviner. Men såklart gav vi oss ut i backarna iallafall, inget hindrar en som lever som om det vore hennes sista dag..varje dag ;)



Puuuuulka VM i backarna :D
Just denna dagen hade dem pulka vm, vi stannade till o tog en bild (den rosa hjälmen såg jag ju på mils avstånd ;) ) men stannade inte länge för de gick inte så värst snabbt.. Då tyckte inte vi de va nå skoj mer ;p

Alla orkade heller inte lika mycket o länge i stormen så vi bestämde oss för att stanna o fika lite oftare än vi kanske gjort annars. Denna gången blev det hyttan, hette den har jag för mig. Ett mysigt ställe. En glühwine och en dajmtårtbit senare hörde Jesper av sig, glad blev jag :). Han ville möta upp oss o kanske åka någonstans tsms. Det fick han ju, såklart, om han ville. Vi åkte tsms i 2-3 timmar sen gjorde det ont i hela kroppen så kall o isig vinden var. Vivar tvungna o bege oss hemåt.
Jenny o Niclas åkte upp till Copperhill för att dela en pizza, jag var tvungen o åka ner till Björnenbyn o återlämna mina skidor o pjäxor.

Denna kvällen var det min tur att laga mat, det blev bakad potatis m fyllning. Uppskattad, hoppas jag iallafall. Sen var det filmdags, alla var väl ganska utmattade efter veckan.. Yesman, m Jim Carrey.
Under tiden blev vi lite uttråkade o bestämde oss för att sminka varann. Jag sminkade Johanna o Jenny sminkade mig.
Jag blev sjukt nöjd m Johannas make up, o tyckte att jag såg blåslagen ut när jag såg mig själv i spegeln. Efter en stund hade jag vant mig o tyckte det var riktigt snyggt. Dock hade jag aldrig i mitt liv orkat lägga så mycket tid o energi på att sminka mig själv, not ever. Tur att man har vänner! ;)
Det blev tidigt i säng, jag visste vad morgondagen hade att vänta.. 11 timmar med tåg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!